ВИЗНАЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІЛЬНОГО РОЗГОРТАННЯ ІНФРАСТРУКТУРИ ІКТ ІЗ ДОРОЖНО-ТРАНСПОРТНОЮ ТА ЕНЕРГЕТИЧНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ
DOI:
https://doi.org/10.33243/2518-7139-2020-1-2-135-145Анотація
Оскільки більша частина світу стає цифровою, широкосмуговий доступ є як ніколи важливим, у тому числі у сільській та віддаленій місцевості. Національні програми з розвитку інфраструктури інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та зменшення цифрового розриву визнані важливими складовими національних планів соціально-економічного розвитку. Однак для операторів зв'язку прокладка волоконно-оптичних кабелів у малонаселених регіонах не завжди є економічно вигідною, а існуюча телефонна мережа в багатьох регіонах не пристосована для забезпечення широкосмугового доступу до Інтернету. Економічні витрати та ресурси, що використовуються для розгортання ІКТ-інфраструктури, можуть бути оптимізовані за допомогою спільного розгортання, яке визначається як одночасне розміщення кабельної каналізації та/або волоконно-оптичних кабелів під час будівництва нових доріг, шосе, залізниць, ліній електропередачі та нафтогазопроводів. Водночас, питання оцінки економічної ефективності спільного розгортання телекомунікацій з іншими інфраструктурними об’єктами в рамках одного проекту залишаються недостатньо вивченими. Мета статті – розробка методики оцінки ефективності спільного розгортання інфраструктури ІКТ з дорожньо-транспортною та енергетичною інфраструктурою. Стаття складається з таких компонентів: огляд методики визначення потенціалу сумісності спільного розгортання інфраструктури ІКТ з дорожньо-транспортною та енергетичною інфраструктурою; параметрична модель спільного розгортання інфраструктури ІКТ з дорожньо-транспортною та енергетичною інфраструктурою; методика оцінки економічної ефективності спільного розгортання інфраструктури ІКТ з дорожньо-транспортною та енергетичною інфраструктурою