ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ ОДНОЧАСТОТНИХ СИНХРОННИХ МЕРЕЖ ЦИФРОВОГО РАДІОМОВЛЕННЯ ДЛЯ ПОКРИТТЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ

Автор(и)

  • Д.О. Маковеєнко Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут радіо і телебачення»
  • О.А Виходець Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут радіо і телебачення»
  • О.С. Кольцова Одеська національна академія зв'язку ім. О.С. Попова

Анотація

Аналіз світового досвіду використання мереж радіомовлення показав, що на даний час в Європі найпоширенішою технологією цифрового наземного радіомовлення є саме DAB/DAB+. В роботі розглянуто результати досліджень щодо побудови одночастотної синхронної мережі за технологією DAB+ для покриття радіомовленням автомобільних доріг на прикладі дороги Київ – Одеса. Розглянуто вплив ефекту мережевого підсилення та отримано кількісні оцінки загального виграшу при статистичному складанні сигналів від двох передавачів. Для практичної оцінки статистичного мережевого підсилення на ділянці траси обрано контрольні точки, де прогнозований рівень напруженості поля від одного передавача є нижчим за необхідне значення. За допомогою методу k-LNM визначено, що результуюче прогнозоване значення напруженості поля перевищує мінімально необхідне, а відповідна ймовірність приймання в усіх випадках є більшою за 99%. Проведено моделювання параметрів радіопокриття приймання за допомогою моделі Рекомендації моделі ITU-R P.1812. Порівняння радіопокриття аналогового та цифрового мовлення для траси Київ-Одеса показало, що в режимі цифрового мовлення для ймовірності 99% приймання є кращим ніж для аналогового мовлення без встановлення додаткових передавачів або збільшення потужності тих, що використані при плануванні аналогового радіомовлення.

Прогнозоване радіопокриття цифровим мовленням на ділянці дороги Київ – Одеса

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-01

Номер

Розділ

Статьи